Minitest: Samsung Galaxy Z Flip

Brettemobilen du ikke trenger

Samsung blander design fra tidlig 2000-tall med toppmoderne skjermteknologi, men resultatet er så som så.

SAMSUNG GALAXY Z FLIP: Utformingen er stilig, og Z Flip bringer tilbake mange minne fra de gamle klapptelefonene, men vi lar oss ikke helt fenge. Video: Bernhard Nyquist. Redigering: Martin K. Størbu Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Det kom ikke som en overraskelse da Samsung tidligere denne måneden avduket flipptelefonen Galaxy Z Flip sammen med Galaxy S20-serien. Mer overraskende var det at mobilen ble tilgjengelig så tidlig som den ble.

Faktisk er den allerede til salgs i butikk, mens du må vente med å kunne kjøpe Galaxy S20 Ultra – som vi har inne på testbenken.

Galaxy Z Flip

Vi har, som andre norske teknomedier, fått låne Galaxy Z Flip i rundt et døgn før den ble revet fra oss. Det er selvsagt ikke nok til å skrive en fullverdig test av brettemobilen, vi ønsker tross alt å teste produktene grundig før vi triller terningen, så her vil du i stedet lese en forhåndstitt på Samsung spesielle smarttelefon.

Samsung var ganske tidlig ute med en brettetelefon, men lanseringen av Galaxy Fold var på ingen måte uten problemer. Den skulle egentlig komme i salg i april i fjor, men det var ikke før oktober samme år at vi hadde en test ute.

Introduksjonen av Galaxy Z Flip har heller ikke passert uten problemer for mobilgiganten. Blant annet har skjermen fått gjennomgå av flere som har testet mobilen, og det er blitt stilt spørsmål om brettemobilens skjerm faktisk er av glass.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer