Siden debuten i 2014 har appen Musical.ly vokst seg til å bli en favoritt blant barn og unge, med over 100 millioner aktive brukere i måneden.
Med appen kan man lage 15-sekunder til et minutt lange videoer, hvor man kan mime til sine favorittsanger, og deretter legge på ulike effekter, for så å dele videoene med andre brukere.

Her er Instagrams nye YouTube-konkurrent
Kjøpt opp i 2017
I november i fjor ble Musical.ly, som er kinesisk, kjøpt opp av et kinesisk selskap kalt ByteDance, som hadde en lignende app kalt TikTok.
Nå slås disse to appene sammen, og blir bare TikTok.
Forvandles når du oppdaterer
Denne uka kom en ny oppdatering til Musical.ly som i praksis forvandles til TikTok. Appen får nytt navn, ikon og brukergrensesnitt.
Etter å ha oppdatert, vil riktignok eksisterende Musical.ly-brukere finne sine kontoer med innhold, følgere og innstillinger som vanlig, skriver TechCrunch.
Den nye TikTok-appen består av elementer fra begge tjeneste, og ByteDance lover nye funksjoner i tiden fremover.
TikTok ble lansert i 2016, og skal ha over 500 millioner aktive brukere i måneden. I Kina finnes den i en egen versjon kalt Douyin.
