Med over én milliard registrerte brukere skal det mye til for å utkonkurrere Instagram som fotodelingsapp.
Det er imidlertid stadig noen som prøver seg - heldigvis for konkurransens skyld. Snapchat og TikTok er to vellykkede eksempler.
Nyeste hype innenfor fotodelingsapper er «Dispo». Appen får omtale en artikkel i The New York Times, hvor den ifølge journalist Taylor Lorenz omtales av noen som den neste Instagram.
Gjør seg eksklusiv
Grunnlegger av Dispo er den populære vloggeren og youtuberen David Dobrik. Den første utgaven av appen ble sluppet over ett år siden under et litt annet navn, men ble nylig relansert med sitt nåværende navn på Apples App Store.
Noe av årsaken til at den nå skaper litt blest, skyldes trolig at den har gjort som den mye omtalte prateappen Clubhouse ved å kreve invitasjon for å bli med.
Du kan laste ned Dispo og opprette en bruker, men du får ikke ta i bruk appen før du har fått en invitasjon.
Engangskamera-app
Men hva er det som er så spesielt med Dispo? Det er jo en fotodelingsapp som så mange andre. Det som skiller den fra røkla er at den fungerer som et ordentlig engangskamera (en «disposable»).
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger