Clubhouse er den nye snakkisen innenfor sosiale medier om dagen.
Det er en app, foreløpig kun for iPhone, hvor man samles i ulike «rom» og høre på eller delta i diskusjoner. Alt er lydbasert, det er ingen mulighet for video eller skriftlig kommunikasjon.
Clubhouse ble offisielt lansert i april 2020. Appen ble tidlig en hit i Silicon Valley, og blant flere toneangivende amerikanske kjendiser, skriver Dagbladet.
Etter at Elon Musk nylig dukket avholdt en livesamtale på appen, økte antall brukere fra tre til fem millioner på bare ti dager. I skrivende stund skal tallet være oppe i seks millioner.
Clubhouse finnes foreløpig kun på iPhone, og du må ha en invitasjon for å bli med - noe som trolig bidrar til hypen.
Zuckerberg-interesse
Ikke overraskende har de største sosiale mediene nå fattet interesse for Clubhouse. The New York Times melder nå at Facebook jobber med en konkurrerende tjeneste.
Nyheten kommer bare dager etter at Facebook-sjef Mark Zuckerberg overrasket alle med sin deltakelse i en diskusjon i Clubhouse om fremtiden til utvidet og virtuell virkelighet, ifølge Business Insider.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger