Lag og del samlinger på Facebook

Facebook-trikset du bør kunne

Bokmerke-funksjonen til Facebook kan spare deg for hodebry.

BOKMERKE INNLEGG: Med denne funksjonen slipper du å bruke masse unødvendig tid på å lete opp innlegg på Facebook. Foto: Kirsti Østvang
BOKMERKE INNLEGG: Med denne funksjonen slipper du å bruke masse unødvendig tid på å lete opp innlegg på Facebook. Foto: Kirsti Østvang Vis mer
Publisert

Visste du at Facebook har en bokmerke-funksjon som gjør at du kan lagre innlegg du kommer over i nyhetsfeeden slik at du lett kan hente de opp igjen? Lurt å gjøre, så slipper du å bruke tid på å lete.

Enda bedre: De lagrede innleggene kan organiseres i «samlinger», så det blir enda enklere å få oversikt.

Først: lagre en lenke

Når du kommer over en artikkel du ikke har tid til å lese akkurat der og da i mobilappen til Facebook, kan du enkelt lagre den til seinere ved å trykke på de tre prikkene øverst til høyre i innlegget og velge Lagre lenke. Det fungerer omtrent likt i skrivebordsversjonen.

Bruk samlinger

Enda bedre er det at du som nevnt kan organisere de lagrede lenkene dine i kategorier, såkalte samlinger.

Facebook byr på noen forhåndsdefinerte, men du kan også lage dine egne. Det blir som på Pinterest hvor du oppretter ulike tavler for det du måtte være interessert i.

Om du planlegger bryllup, lager du en bryllups-samling. Er du glad i matoppskrifter, kan du lage en for det. Facebook har en kalt «Til seinere» som egner seg for den artikkelen du ikke hadde tid til å lese nå (bare husk å les den seinere, da!).

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer