Ray-ban og Facebook:

Frister med nye smartbriller

Lanseres allerede 9. september.

KOMMER: Dette bildet ligger på Ray-Bans hjemmesider og hinter om at en lansering i samarbeid med Facebook er nært forestående. Foto: Ray-Ban
KOMMER: Dette bildet ligger på Ray-Bans hjemmesider og hinter om at en lansering i samarbeid med Facebook er nært forestående. Foto: Ray-Ban Vis mer
Publisert

I morgen, 9. september, ser det ut til at brilleprodusenten Ray-Ban skal slippe et nytt par solbriller i samarbeid med Facebook. Bildet over er hentet fra Ray-Bans nettsider.

Selskapet er dog hemmelighetsfulle utover det – på siden lenket til over kan du legge igjen navn og e-postadresse for å bli varslet når produktet slippes.

Facebook-sjef Mark Zuckerberg har selv postet et par videoer de siste dagene merket med solbrille-emoji, som denne:

Også Facebooks VR/AR-sjef, Andrew Bosworth, har postet tilsvarende videoer på Twitter.

Vi regner derfor med at brillene i stor grad kan minne om Snapchats Spectacles-briller, som ser ut som vanlige solbriller, men er i stand til å spille inn video på brukerens kommando.

Hvorvidt de også kan gjøre mer enn det, gjenstår å se, men vi trenger altså ikke å vente så lenge for å få svaret.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer