Dagene da man passet seg for å bruke mobildata er stort sett talte, og de aller fleste surfer nå uten å være redd for å få skyhøy telefonregning.
Bodø-væringen Andreas Bendiksen, fikk seg imidlertid en overraskelse mens han var på jobb på Nordsjøen nylig. Da tikket det nemlig inn en sms fra Talkmore.
Millionbruk
– Det sto at jeg hadde nådd grensen for hva man kan ha på utestående faktura, forteller han til DinSide.
Det var Avisa Nordland som først omtalte saken.
Dermed gikk han inn på appen for å sjekke forbruket for februar. Der stod det at han hadde surfet for intet mindre enn 6 085 796 kroner og 45 øre.
– Jeg tenkte «hva i all verden?», sier han lattermildt når DinSide tar kontakt.
Dermed tok han kontakt med Talkmore, som forklarte at det hele dreide seg om en feil.
– De hadde visst snakket med en person før meg, som hadde fått opp 55 millioner kroner, forteller Bendiksen.
Han fikk oppgitt at det hadde skjedd en feil, og fikk også beskjed om at han skulle få en måned gratis abonnement som plaster på såret.
Systemoppdatering
Daglig leder i Talkmore, John Sebastian Slørdahl forteller at ingen har fått feil på faktura, og at disse store summene kun dukket opp i appen en kort periode.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger