Mobilabonnement:

Mobiloperatørene med flere nyheter

Årskontrakt, tre-om-dagen … her er operatørenes siste grep i kampen om kundene.

KREATIVE LØSNINGER: Selv om de fleste operatører tar x kroner for y gigabyte, er det flere som prøver seg på nye, kreative vrier. Foto: Pål Joakim Pollen
KREATIVE LØSNINGER: Selv om de fleste operatører tar x kroner for y gigabyte, er det flere som prøver seg på nye, kreative vrier. Foto: Pål Joakim Pollen Vis mer
Publisert

Mens man tidligere hadde en haug av priser å forholde seg til i et mobilabonnement, både per samtaleminutt (gjerne med skille mellom kveld, dagtid og helg), per SMS og MMS, oppkoblingsavgift, telefonsvarer, datatrafikk og mer til, har det i utgangspunktet blitt lettere å forholde seg til med åra.

Stort sett tilbyr de fleste en viss porsjon datamengde per måned til en gitt pris, mens ringing og SMS praktisk talt er ubegrenset.

Det er imidlertid ikke helt umulig å være litt kreativ med denne prismodellen heller. Her er noen av nyhetene fra de norske mobiloperatørene de siste par ukene:

Happybytes: 3-om-dagen

Happybytes' 1-om-dagen-abonnement fungerer slik at du får 1 GB til rådighet hver dag, der telleren nullstilles hver midnatt. Makser du ut abonnementet, som koster 298 kroner, får du dermed brukt 30 gigabyte i løpet av en måned. Det ble hedret med medalje sist vi hadde pristest på Dinside.

Ulempen er selvsagt at du «mister» data du ikke bruker, og at du ikke får brukt mer enn én gigabyte på én dag uten å betale ekstra. Her er prisen 19 kroner for nok en gigabyte, som da også varer til midnatt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer