Snapchat Spotlight

Nå kan du tjene penger på Snapchat

Lanserer ny plattform for brukergenerert innhold. Og ut året vil de beste videoene premieres med opptil 1 million dollar - hver dag.

I RAMPELYSET: Snapchat lanserer en ny funksjon som minner om TikTok. Foto: Snap. Inc
I RAMPELYSET: Snapchat lanserer en ny funksjon som minner om TikTok. Foto: Snap. Inc Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

For noen år siden var Snapchat den store hype-appen alle ville bruke og kopiere.

Nå er det TikTok som har overtatt tronen. Instagram satser hardt på Reels, og nå ser Snapchat ut til å følge etter med en egen variant.

Del dine beste snapper

I dag lanserer de Spotlight (kalt «Rampelys» på norsk), en ny plattform i Snapchat-appen som retter fokus på innhold skapt av brukerne.

Her samles underholdende snapper fra Snapchat-brukere, som over tid vil tilpasses hver individuelle bruker, basert på preferanser og favoritter, opplyser selskapet.

Det minner i grunn om TikTok, blant annet med bruk av hashtagger. Så vidt vi kan se, blar man gjennom snapper ved å sveipe ned, akkurat som på TikTok.

Ifølge Snapchat skal de imidlertid ha et økt fokus på trygghet for brukeren ved at innholdet er moderert. De tillater heller ikke offentlige kommentarer.

Lokker med pengepremier

I forbindelse med lanseringen, og trolig for å få fart på bruken, vil Snapchat premiere de beste videoene med opp til én million dollar per dag. Dette gjelder foreløpig ut 2020.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer