For noen år siden var Snapchat den store hype-appen alle ville bruke og kopiere.
Nå er det TikTok som har overtatt tronen. Instagram satser hardt på Reels, og nå ser Snapchat ut til å følge etter med en egen variant.
Del dine beste snapper
I dag lanserer de Spotlight (kalt «Rampelys» på norsk), en ny plattform i Snapchat-appen som retter fokus på innhold skapt av brukerne.
Her samles underholdende snapper fra Snapchat-brukere, som over tid vil tilpasses hver individuelle bruker, basert på preferanser og favoritter, opplyser selskapet.
Det minner i grunn om TikTok, blant annet med bruk av hashtagger. Så vidt vi kan se, blar man gjennom snapper ved å sveipe ned, akkurat som på TikTok.
Ifølge Snapchat skal de imidlertid ha et økt fokus på trygghet for brukeren ved at innholdet er moderert. De tillater heller ikke offentlige kommentarer.
Lokker med pengepremier
I forbindelse med lanseringen, og trolig for å få fart på bruken, vil Snapchat premiere de beste videoene med opp til én million dollar per dag. Dette gjelder foreløpig ut 2020.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger