Disney+ har allerede annonsert at strømmetjenesten får annonser i løpet av året. Nå følger Netflix etter.
Under annonsefestivalen Cannes Lios på torsdag bekrefter Netflix-toppsjef Ted Sarandos at tjenesten får et annonse-støttet abonnement, og at det kan komme allerede i år.
Annonse-støttet abonnement
Målet er å friste flere personer til å tegne et Netflix-abonnement, og tilby et rimeligere alternativ for dem som synes det er greit å se annonser.
- Vi har gått glipp av et stort kundesegment, som er personer som sier: «hei, Netflix er for dyrt og jeg har ikke noe imot annonser», uttalte Sarandos torsdag, ifølge The Hollywood Reporter.
- Derfor legger vi til et annonse-nivå: vi legger ikke til annonser til Netflix slik du kjenner det i dag. Vi legger til et annonse-støttet nivå for personer som sier: «hei, jeg ønsker lavere priser og jeg vil se annonser».
Mistet kunder
Nyheten om et annonse-støttet Netflix-abonnement kommer etter at Netflix for første gang på et tiår så en nedgang i antall abonnenter i løpet av kvartal.
I løpet av årets første kvartal sank abonnentsmassen med 200 000 fra fjorårets siste kvartal.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger