Ny Snapchat-funksjon: Minner

Lar deg ta vare på snappene slik at du kan se på dem senere.

NY FUNKSJON: Nå kan du lagre snappene dine i nettskyen hos Snapchat og bruke dem på nytt senere. Foto: SNAPCHAT
NY FUNKSJON: Nå kan du lagre snappene dine i nettskyen hos Snapchat og bruke dem på nytt senere. Foto: SNAPCHAT Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Snapchat er stadig populært og har nå seilt opp som det nest mest brukte sosiale nettverket i Norge, etter Facebook.

Det fundamentale med tjenesten er at man kan sende bilder til andre, som kun kan sees på i noen sekunder, før det forsvinner. Har du ikke brukt Snapchat før, kan du sjekke ut vår nybegynnerguide til Snapchat.

Bilder du tar selv, har du imidlertid hatt mulighet til å lagre på telefonen din, slik at de beste blinkskuddene ikke forsvinner for deg også.

Nå introduserer Snapchat en ny funksjon, Minner, der du i stedet for å lagre bildene på telefonen kan lage dem i nettskyen hos Snapchat. En åpenbar fordel med det er selvsagt at bildene ikke blir borte om telefonen din blir stjålet.

Under ser du hvordan den nye funksjonen fungerer:

Søkemulighet og PIN-beskyttelse

Som du ser av videoen fungerer dette altså ved at det kommer opp et nytt ikon etter at du har tatt bildet, som lar deg lagre bildet du har tatt i Minner-galleriet. Dette galleriet kan du se på ved å sveipe oppover fra kameraskjermen.

Ifølge Snapchat indekseres også selve innholdet i bildene dine, slik at du senere kan søke frem «dog», «Hawaii» eller hva det måtte være og da få opp bildene som matcher det du søker etter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer