Problemet med smartklokker

Den store smartklokke-revolusjonen lar vente på seg, og det er gode grunner til det. Snur det i kveld?

DE NYESTE SMARTKLOKKENE: På IFA-messen i Berlin i forrige uke fikk vi se flere nye smartklokker fra de store mobilprodusentene. Men kommer de til å slå an?  Foto: KIRSTI ØSTVANG
DE NYESTE SMARTKLOKKENE: På IFA-messen i Berlin i forrige uke fikk vi se flere nye smartklokker fra de store mobilprodusentene. Men kommer de til å slå an? Foto: KIRSTI ØSTVANG Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Smartklokke-hypen er over oss, men til tross for at noen virker å være overbevist om at det er det neste skrittet fremover på teknologifronten, har ikke smartklokkene slått an.

En rekke teknologiselskaper, både de store mobilprodusentene og mindre kjente aktører, har lansert smartklokker over en lav sko de siste par årene.

OPPDATERT: Apple Watch lansert i kveld: Her er alt vi vet så langt.

Men hvorfor er det så få som kjøper dem?

Det er ikke en eneste smartklokke som har oppnådd kommersiell suksess, og markedsundersøkelser viser at cirka en tredjedel av brukerne stopper å bruke sine ha-på-dingser etter rundt et halvt års bruk, skriver TechHive.

Les også: Nå skal vi ha på oss dingsene våre

Mye dårlige erfaringer

Vi har testet flere smartklokker i Dinside det siste året, og med alle har vi konkludert med at «ideen er god, men gjennomføringen er det så som så med».

Det har virket som om produsentene bare har lansert et produkt for å være tidlig ute, fremfor å vente til de har laget noe som fungerer ordentlig.

Smartklokker var også en av de store snakkisene på årets IFA-messe i Berlin. Både Sony, Samsung, LG og Asus avduket nye produkter.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer