Aprilsnarr:

Raser etter Spotify-stunt

Musikkstrømmetjenestens aprilsnarr fikk det til å koke i kommentarfeltet.

APRILSNARR: Dette bildet delte Spotify Australia på Facebook 1. april. Foto: Spotify Australia / Facebook
APRILSNARR: Dette bildet delte Spotify Australia på Facebook 1. april. Foto: Spotify Australia / Facebook Vis mer
Publisert

Enten man liker det eller ei, så dukker datoen 1. april opp i kalenderen hvert bidige år. Er man ikke på alerten denne dagen, er det fort gjort å bli lurt trill rundt.

Det var for eksempel mange som gikk fem på Klassekampens aprilspøk i år, da avisa meldte at Høyre-politiker Nikolai Astrup skulle flytte til Sveits.

- Gjør reisen lysere

Årets bidrag fra Spotify Australia har også vakt reaksjoner.

På musikkstrømmetjenestens australske Facebook-side er det lagt ut et bilde av en togvogn med en reklameplakat fra Spotify.

Der står det følgende:

«Dette er en Spotify-vogn. Vi vet at det å stille klokka = mørkere pendlertilværelse. Koble deg på vognas Bluetooth-høyttaler og gjør reisen lysere for de rundt deg. Kampanjen vil pågå hele vinteren».

Passasjerene skal med andre ord kunne spille sin egen musikk over togvognas høyttaleranlegg.

- Et sant helvete

I skrivende stund har 4300 kommentert innlegget, og ikke alle er henrykt over «nyheten».

- Dette høres ut som et sant helvete, skriver en.

- Dette høres helt forferdelig ut, skyter en annen inn.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.