De fleste av oss har et mobilabonnement med en gitt mengde inkludert mobildata hver måned. Hva som skjer når du har brukt opp kvoten, varierer fra operatør til operatør, og fra abonnement til abonnement.
Noen lar deg surfe videre som vanlig, men fakturerer da per ekstra brukte megabyte, typisk med en månedlig makspris, der du eventuelt kan fylle på med større datapakker.
Andre lover «ingen overfakturering», der hastigheten på mobilnettet i stedet blir strupet til det minimale.
Og Komplett-kunder fikk nylig beskjed om at «strupehastigheten» deres fra 12. juni senkes fra 128 kb/s til bare 40 kb/s (kilobit per sekund).
Hevder de blir tvunget
Ifølge e-posten må Komplett gjøre dette, etter endringer fra Telenors side – som leverer nettet deres.
- Her sprer Komplett ukorrekt informasjon til sine kunder. Komplett velger selv hva de ønsker å tilby sine kunder, sier kommunikasjonsdirektør Anders Krokan i Telenor til Dinside.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger