Samsung Gear S2 3G Classic

Samsungs runde smartklokke har ganske fiffig betjening.

TRENGER IKKE TELEFON: Med 3G-versjonen av Samsung Gear S2 kan du ringe og sende meldinger uten å ha telefonen i nærheten, takket være eSIM. Foto: PÅL JOAKIM OLSEN
TRENGER IKKE TELEFON: Med 3G-versjonen av Samsung Gear S2 kan du ringe og sende meldinger uten å ha telefonen i nærheten, takket være eSIM. Foto: PÅL JOAKIM OLSEN Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Selv om smartklokka Gear S2 fra Samsung har vært i markedet en stund, kommer den i disse dager i en oppgradert utgave, der klokka også har fått 3G-støtte.

Altså der den kan være koblet til nett uten å ha kontakt med mobiltelefonen.

Og ikke bare det – Gear S2 har ingen SIM-port. Den benytter seg av den nye eSIM-standarden, som betyr at den har et elektronisk SIM-kort som kan programmeres direkte.

LES MER: OneCall og Samsung først ute med eSIM

Det er nok noe vi vil se mer av i fremtiden også på mobiltelefoner og nettbrett, der vi slipper å måtte vente på et lite plastkort i postkassa for å bytte abonnement.

Kun for OneCall

I Norge har OneCall fått eksklusiv rett til å selge Gear S2 3G Classic resten av året. Med andre ord er du nødt til være OneCall-abonnent om du vil utnytte eSIM-funksjonaliteten i klokka.

Derfor fikk vi også låne klokka og en telefon med SIM-kort fra OneCall. Selv om vi fikk låne en Samsung-telefon, kan Gear S2 brukes sammen med alle Android-telefoner som kjører minst versjon 4.4 og har minst 1,5 GB arbeidsminne. Samsung har også annonsert planer om å støtte iOS i løpet av året.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer