Snapchat tester nytt design

Omfattende endringer kan være på vei.

POPULÆR: Snapchat er det 2. mest brukte sosiale mediet i Norge. Ifølge tall fra Ipsos har over 2,6 millioner nordmenn Snap-profil. Foto: Denis Charlet/AFP/NTB Scanpix
POPULÆR: Snapchat er det 2. mest brukte sosiale mediet i Norge. Ifølge tall fra Ipsos har over 2,6 millioner nordmenn Snap-profil. Foto: Denis Charlet/AFP/NTB Scanpix Vis mer
Publisert

For tre år siden gikk Snapchat på trynet da de lanserte et nytt design som «alle» hatet. Kjendis-misnøye fikk aksjekursen til å falle med over en milliard dollar, to prosent av de aktive brukerne sluttet å bruke tjenesten og det ble laget underskriftskampanjer for å få det gamle designet igjen. Til slutt krøp Snapchat til korset og gikk tilbake på endringene.

Nå ser det ut til at Snapchat forsøker seg på en redesign igjen. The Verge har blitt tilsendt en rekke skjermdumper av de mulige endringene vi kan ha i vente. Kort oppsummert:

Tre skjermer blir til femDet kommer en navigasjonslinje

Fra tre til fem skjermer

Ifølge The Verge holder Snapchat altså på å teste dette nye designet overfor utvalgte brukere på både Android og iOS.

Her blir det såkalte Snapkartet (på engelsk Snap Map) skilt ut i en egen skjerm til venstre for Chat-fanen. I det nåværende designet henter du opp kartet ved å sveipe ned i kamera-grensesnittet.

I tillegg blir fanen Discover (som heter Utforsk på norsk) omdøpt til Community. Til høyre for denne fanen igjen er det en ny fane som har fått Utforsk-navnet hvor du finner såkalte originalserier fra Snapchat.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer