TEST: Sennheiser Momentum true wireless

TEST: Den beste lyden vi har hørt fra trådløse ørepropper

Aldri har vi hørt så god lyd fra et par helt trådløse ørepropper, men ikke alt er like rosenrødt med Sennheisers første forsøk.

KNALLGOD LYD: Sennheisers første forsøk på helt trådløse ørepropper låter meget godt. Foto: Pål Joakim Pollen
KNALLGOD LYD: Sennheisers første forsøk på helt trådløse ørepropper låter meget godt. Foto: Pål Joakim Pollen Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Lyd på ørene fås i mange former og fasonger, og mens mange foretrekker de klassiske hodetelefonene som dekker hele øret, er det andre som heller vil ha det mer diskret og går for en in-ear-modell, med en liten plugg i hvert øre.

Her er valgmulighetene mange, og særlig på trådløsfronten har det kommet mange nye produkter de siste åra. Svært populære er Apple Airpods, og på denne tiden i fjor duelltestet vi to par fra Sony og Beoplay.

Denne gangen har vi tilbragt de siste dagene med Sennheisers første variant av helt trådløse ørepropper, Momentum true wireless, altså der det ikke bare mangler kabel til lydkilden, men også mellom høyre og venstre ørepropp.

Elegant ladeetui

Når vi så pakker opp esken, ligger øreproppene hver for seg ved siden av ladeetuiet, som er trukket i et elegant grått tøystoff. En liten lapp ber deg putte dem i etuiet og lade dem først. Her sørger magneter for at pluggene bare smekker på plass.

Ladeporten er av USB-C-typen, som vi gir tommel opp for, selv om vi gjerne hadde sett at den medfølgende kabelen var mer enn rundt 20 centimeter lang.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer