Jaguar har hatt noen eventyrlige år etter at de fikk I-Pace. Den har solgt 4731 biler siden salgsstart august 2018.
Kunder som aldri tidligere hadde vurdert Jaguar, ble plutselig svært interessert i den nyskapende elbilen, og vi kåret den til Årets bil 2019.
Men siden har det kommet billigere konkurrenter, også i premium-segmentet, og da ble bilen plutselig for dyr.
I juli i år har Jaguar falt helt ned til en 23. plass i salgsstatistikken med kun 34 solgte I-Pace. Og strengt tatt selger de nesten ingenting av de andre modellene.
47 mil rekkevidde
Derfor lanserer de en billigere versjon. De gjør derimot ikke det samme som Audi, nemlig velge en mindre batteripakke, men ellers selge samme bil.
Jaguar går for mindre effekt, men samme batteripakke og samme rekkevidde.
Det vil si batteri på 90 kWt, elektrisk rekkevidde på 470 km målt etter den nye standarden WLTP, 320 hester istedenfor 400 og akselerasjon fra 0-100 km på 6,4 sekunder istedenfor 4,8 sekunder. Toppfarten er fortsatt 200 km/t
Bedre utstyrt
Man får også alle oppdateringene som faceliften av I-Pace EV400 får. Det vil si det nye Pivi Pro- multimediasystemet, som visstnok skal være raskere og mer brukervennlig.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger