Neste års modeller er lansert på den internasjonale mc-messen som nå pågår i München. Årtusenets siste modellår byr på flere modeller og et bredere utvalg motorsykler enn noen gang. Suzuki topper nyhetene med sin 300 km/t pluss GSX1300R, men det er betydelig utvikling i samtlige mc-kategorier.
Likevel er 99-sesongen fattigere på nytt enn man kunne vente. Årsaken er delvis asia-krisen, og delvis at de fleste produsenter sparer litt på kruttet før saftige modellanseringer til år 2000. Alle de spennende modellnyhetene til tross, det mektigste inntrykket fra München-messen er spennvidden i modellkategorier, prisklasser og bruksområder.
F.eks. har scootermarkedet i Europa, som nå omfatter opp til 400-kubikkere (ny Suzuki), snart like stor betydning som markedet for vanlige motorsykler. Og innen motorsykler finnes det kjørestøy skreddersydd for et hvert behov problemet er rett og slett å orientere seg i faktajungelen.
Det gjenspeiler seg også i at den rene motorsykkelmessen i München, som har tatt over for Køln (IFMA) som Tysklands annethvertårlige messested, legger beslag på langt større areal enn Køln-messen for to år siden.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger