3. Opel Tigra Twin Top 1.4

Tigra Twin Top er ikke særpreget nok som toseter til å skille seg positivt fra konkurrentene, derfor straffes den med tredjeplassen i denne testen.

Publisert
Sist oppdatert

Tigraen faller litt igjennom ved ikke være best på noen områder. Den tilbyr bedre og morsommere kjøreegenskaper enn 206 CC, men blir grundig slått av Minien. Den tilbyr stort bagasjerom både med og uten sammenbrettet tak, men Peugeoten har det samme og har bakseter i tillegg.

Mest roadster

Det Tigra Twin Top har er at den minner mest om en roadster, selv om vi synes det sitter langt inne å kalle den nettopp det. Den viser i alle fall med all mulig tydelighet at den ikke er laget for de som har små barn. Uten mulighet for å koble ut kollisjonsputen går det ikke å plassere barnsete i passasjersetet.

Fraværet av baksete gjør den også litt tøffere i uttrykket, og sammen med de korte overhengene vil nok mange oppleve bilen som tøff og sportslig.

Minst motor

På papiret er det ingen tvil, Tigra Twin Top med sin 1,4-liter på 90 hestekrefter er den motorsvakeste av testbilene. 0-100 km/t er oppgitt til 12,4 sekunder, men ute på veien har den ikke nevneverdige problemer med å holde følge med de to andre kabrioletene. Motorkarakteren er litt kjedelig, men motoren er effektiv og den som bruker minst drivstoff av de tre testbilene. Et alternativ som er 31.000 kroner dyrere er en 1,8-liter med 110 hestekrefter.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.