Det er særlig sittestillingen i forsetet som trekker ned for Corolla. Manglende dybdejustering av rattet gjør det til en utfordring å finne en fornuftig sittestilling, og en i utgangspunktet høy sittestilling er for lite justerbar slik at takhøyden blir snau for lange personer.
Også materialvalg og interiørdetaljer gjør det vanskelig for Corollaen å hevde seg i dette selskapet.
Morsom utfordring
Corollaen utmerker seg ved å være mest gjennomsnittlig i kjøreegenskapene, bortsett fra på ett område. Ved ivrig kjøring på svingete vei er den mest leken, men også mest utfordrende. Hekken kan komme brått, og særlig på ujevnt underlag er bilen ganske urolig. Corolla har elektronisk stabilitetsystem som standardutstyr på varianten vi kjørte, 1,6 Sol.
Sprekest
Corollaen er og oppleves som sprekest av disse tre. Motorkarakteristikken med dreiemoment og effektmaksimum høyt opp på turtallsskalaen gir en sportslig karakter. Likevel er motoren harmonisk og fleksibel nok til at den også fungerer godt til for eksempel bykjøring. 1,6-literen i Corolla er den som bruker minst bensin av testbilene.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger