Hyundai Ioniq har forsynt seg grovt av elbilmarkedet i Norge, og det er høyst fortjent. Vi kåret den til årets bil i 2017 og det var ikke uten grunn.
Den er billig, romslig, har bra med sikkerhetsutstyr som standard, er komfortabel, bra å kjøre og er oppsiktsvekkende gjerrig på strømforbruket.
Tydelig forskjell
Endringene er ganske så synlige på den oppgraderte faceliften. Grillen har fått en slags 3d-tekstur og kjøleklaffene er flyttet opp i grillen, angivelig på grunn av at de der står mindre utsatt til for vær og vind. Pent er det kanskje ikke, men den er hvertfall tilgjengelig med full LED-oppsats. Det skal gi bedre lys, og det trenger den.
Interiøret har også fått en stor oppdatering, i ordets rette forstand. Skjermen rager høyt i været og måler nå 10,25 tommer i widescreen-format, av typen berøring, som er den nye standarden for tiden. Hyundai har faktisk hatt ganske lettforståelig multimedia en god stund, og det har ikke blitt verre med oppgraderingene.
Skjermen for instrumentpanelet er også ny og har ny design. Opplevd materialkvalitet er også høyere, med blant annet kunstskinn over instrumentene. Dessuten finner vi tolv-veis justerbare stoler, med både kjøling og varme foran og bakseter med varme baki, noe som forteller om hvilket nivå de legger på standardutsyret.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger