Range Rover Velar P400e

300.000 billigere

Flere får råd til designperlen med ladbar hybrid-teknologi.

SE SELV: Dinside prøvekjører nye Range Rover Velar. Du finner lenke til testen nederst i saken. Video: Dinside.no Vis mer
Publisert

I løpet av neste år er hele Range Rover familien elektrifisert. Foreløpig er det bare Range Rover og Sport som kan kjøpes i Norge, men vi har tidligere skrevet om både Evoque, og nå kommer Velar ut som den siste.

Den mellomstore luksus-SUVen har fylt det bittelille gapet mellom Evoque og Sport.

I Norge er det få kunder som foreløpig har oppdaget gapet, for salget har vært lavt.

Kun 191 stykker går på norske veier, så de som kjøper den, har er ganske alene om å eie designperlen.

Velar var første Range Rover ute med de nye Ingenium-motorene da den ble lansert i 2017. I Norge er den tilgjengelig med firesylindret toliters bensinmotor på 250 og 300 hester og en firesylindret toliters diesel på 180 og 40 hester.

En 3-liters sekssylindret diesel på 300 hester og en brumlebass med kompressormatet V8 bensin på fem liter og 550 hester er også tilgjengelig.

Samtlige, med unntak av den siste, kan strengt tatt fjernes fra programmet når den ladbare versjonen kommer i løpet av neste år.

Den får betegneslen P400e, der P står for Petrol, 400 for antall hester og e for elektrisk motor.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer