307 CC: Herlig kupekabriolet

Hvis du ikke klarer å bestemme deg for om du skal ha kabriolet eller kupe, er ikke det lenger noe problem. Nå kommer det flere biler i denne klassen, også i folkelige prissjikt.

Publisert
Sist oppdatert

ST. MAXIMIN (DinSide Motor): Å kjøre rundt med et “gardintrekk” over hodet i snø- og slapsevær er det nok mange som helst vil unngå. Det samme gjelder nok også det å slite rundt i garasjen med en stor uhåndterlig hardtop. Den tiden er nå for alvor over. Det er ikke lenger nødvendig å leve med stoff som eneste beskyttelse mot omverdenen. Peugeot har nå to kupekabrioletmodeller, 206 CC og den nye 307 CC. I budsjettklassen har vi kjørt Renault Megane kupekabriolet fra før, og i prestisjesegmentet har vi vært gjennom både Lexus SC 430, Mercedes SL 500 og diverse SLK-modeller.

Lur takløsning

307 CC bruker den samme plattformen som 307 kombikupe som kom i 2001. Den samme plattformen brukes også til 307 SW. I forhold til 307 kombikupe er CC forlenget med 14 centimeter som i sin helhet skyldes et ekstra overheng bak. Dette er gjort for å få plass til taket i bagasjerommet. Taket felles ned med en knapp i midtkonsollen, og hele operasjonen er automatisk. Operasjonen fra kupe til kabriolet med nedsenkede vinduer tar cirka 25 sekunder. Bilen trenger heller ikke stå helt stille, taket kan betjenes i inntil 10 kilometer i timen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer