Nå er etterfølgeren klar, foreløpig kun som utstillingsbil til Frankfurt-utstillingen, men såpass ferdig at den ikke fortjener betegnelsen konseptbil. Selv har Peugeot kalt bil på utstillingen for 308 SW Prologue.
Dagens 307 SW har på en måte vært to modeller i Peugeots modellutvalg, både som stasjonsvogn i kompaktklassen og som fleksibil med tre seterader. Selv om den mangler kasseformen til konkurrentene har interiøret vært relativt fleksibelt med inntil fem individuelle seter for rad to og tre som kan flyttes rundt eller tas ut av bilen.
Også som stasjonsvogn har bilen fungert godt med stasjonsvognens viktigste egenskap på plass nemlig stort bagasjerom.
Vokser
Og etterfølgeren 308 SW virker å være tiltenkt samme dobbeltrolle, den er faktisk ganske lik forgjengeren. Den har strukket seg moderate syv centimeter i lengden i forbindelse med modellskiftet, og er også blitt i overkant av fem centimeter bredere. Høyden og akselavstanden er den samme.
Bilen som skal vises i Frankfurt er utstyrt med en toliters diesel som yter 136 hestekrefter, en motor som også dagens 307 SW har og som gir den en prislapp på rett over 300.000 kroner.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger