5-serie stasjonsvogn og M5

Lanseringen av 5-serie sedan, som vi deltar på denne uken, går forsiktig for seg. Det er kun to motorer vi skal kjøre. Dermed står det igjen mange motorer samt stasjonsvogn før modellutvalget er komplett.

Publisert
Sist oppdatert

Det er lett å se at bilen på bildene er den kommende M5-modellen. Stort luftinntakt i fronten, bredere skjermer, ingen kromlister, 19-tommers felger, store bremseskiver og fire grove eksosrør bak er noe av det som skiller M5 fra resten av 5-serien. Det forventes at bilen skal vises først på Paris-messen i 2004, og det går sterke rykter om at en V10-motor med 500 hestekrefter blir drivkilden. BMW holder seg dermed fortsatt unna all form for overlading av M5.

Stasjonsvogn

Stasjonsvognen vil bli klar i Norge til neste år. Den er skal være større enn nåveærende modell, men har visstnok ikke blitt noen "lastebil". Det er design og kjøreegenskaper som har vært prioritert høyest under utvikling av den nye stasjonsvognen. Det er naturlig å tro stasjonsvognen får de samme motorene som sedanen. Det blir bensinmotorer fra 2,2 liter med 170 hestekrefter (520i) til 4,4 liters V8 med 333 hestekrefter (545i). M5 vil mest sansynlig ikke dukke opp som stasjonsvogn. På dieselsiden er det 520d, 525d og 530d som antagelig vil dukke opp først.

Store bilder av 5-serie stsasjonsvogn og M5 finner du herMer om 5-serien finner du her.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer