I likhet med det vi fikk vite selv i Miamis mulm og mørke i høst, har også Motorauthority og Car Magazine funnet ut at den neste BMW M5 får en V8 turbo.
Som nevnt i denne saken om X6 hybrid fra USA, er jetlag og rødvin en svært god kombinasjon for å få tyskerne i tale. Da fikk vi rimelig klart servert at V10-motoren i dagens M5 er for vanskelig med tanke på forbruk og utslipp. Dagens M5 slipper ut hele 344 gram, mens neste modell må godt under 300 gram for å være konkurransedyktig. Den nye E 63 AMG slipper ut 295 gram.
Samme som før
Motoren som skal brukes er i hovedsak den samme som i X6M og X5M. Det betyr at det blir en 4,4-liters V8 med turboene plassert inne i V-en. Med andre ord motsatt av alle andre, som har turboene på utsiden. BMW har vært både sære og alternative lenge, og selv om kamelene går ned mothårs, finner de til stadighet på nye og kreative løsninger. Vi tenker på M-for noen årsiden. Å snakke om turbo, automatgir og firehjulstrekk sammen med M-folk var omtrent som å gå inn i en moské med skoa på. Ting som er hellig skal man egentlig ikke tukle med!
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger