Når Porsche starter på spesialversjoner av 911 betyr det bare en ting. En ny generasjon er på vei. Nå har hele 911-serien fått facelift bortsett fra GT2.
Appell til kundekjernen
Dette er et helt vanlig triks mot slutten av livssyklusen til en bil, og det benyttes av alle merker. Når en modell begynner å dra på årene daler ofte salget og interessen dabber av. Denne 911en skal lokke til seg urkundene og kalles Sport Classic. Den skal minne om Carrera RS 2.7 fra 1973 som også hadde denne vippen på motorlokket. Felgene på Sport Classic minner også om 70-tallsmodellen. Videre har den også det de kaller "double-dome" tak. Det er en forsenkning midt på taket som lager denne effekten.
Eksklusivitet
911 Sport Classic skal bygges 250 eksemplarer og skal appellere til den harde kjernen av 911-kunder. Det hadde sikkert vært mulig å selge flere, men dette skal være litt eksklusivt.
Det er også tradisjon hos Porsche å tilby biler i små serier.
Motor
Dette er viktig på en ny Porsche, men også noe av det som holder fascinasjonen for dette merket oppe. Motoren er en 3,8-liters blokk med 408 hestekrefter. 23 hestekrefter opp fra standard Carrera S. Motoren har direkte innsprøytning og en ny innsugsmanifold.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger