Den nye utgaven av Honda Accord skal være et resultat av Hondas nye måte å tenke på. Accord skal derfor være den første Honda som er designet utifra målsetningen "first man, then machine". På godt norsk betyr det at all teknikk skal være til fordel for føreren av bilen - spør du oss er vel ikke dette akkurat noen ny tanke....
VTEC på alle motorer
Når Accord kommer til våre kyster er det en helt ny bil. Det betyr nye motorer, nytt chassis og et helt nytt design. Motorene er alle firesylindrede med 16 ventiler og VTEC (variable ventiltider). Den minste motoren vil være en 1,6-liter mens størstemann skal rå over 2,2-liter og 210 hester. Denne motoren blir utelukkende å finne i Honda Accord R, der R betyr racing.
Accord med automatgear vil få den samme løsningen som idag sitter i Prelude, med et eget spor der man kan geare selv.
Skal sette standarder
Understellet i Accord blir også nytt. Hjulopphengene vil være avanserte løsninger, bak vil man finne et 5-links oppheng. Målet under utviklingen av bilen har vært at den skal sette standard for kjøreegenskaper og komfort i sin klasse. Honda har for eksempel satset mye på støyisolering av vei- såvel som motorstøy. Sikkerheten er ivaretatt av fire kollisjonsputer, beltestrammere og ABS-bremser.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger