- Jaaaaa!!! Stemningen var helt elektrisk da de Tesla-ansatte fikk beskjed om at de hadde vunnet Norges viktigste bil-kåring.
Selv om finalefeltet i Årets Bil 2014 var det jevneste og beste noensinne, var det aldri noen tvil: Det måtte bli Tesla Model S.
DinSide har testet Model S Performance her, i tillegg har vi også sett på alle dingsene Tesla er utstyrt med. Er du ordentlig interessert bør du også få med deg Autofils vintertest av Tesla.
- Vi prøvde ikke å være forutinntatte, og vi lette med lys og lykte etter plussfaktorer i de andre finalistene som kunne føre dem helt til topps. Men det var bare ikke mulig å komme utenom Teslaen, juryleder og motoransvarlig i Dagbladet og Autofil, Espen Stensrud.
- Juryen var enstemmig. Helelektriske Tesla Model S er Årets Bil 2014, sier Stensrud etter en lang dag med prøvekjøring og vurdering av ti verdige finalister ved Villa Sandvigen på Gamle Mossevei utenfor Oslo.
- Tesla har denne udefinerte X-faktoren som får fram noe i folk som egentlig ikke er interessert i bil i det hele tatt. Den gir en komplett føelelse. Dessuten er Teslaen den første elbilen som kan fungere som nummer 1-bil, sier NAFs jurymedlem, Ulrika Risberg.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger