Men hvis motivasjonen er å bli kvitt brysomme fiender eller unnslippe livsfarlige banditter ved hjelp av de mange tekniske hjelpemidlene, må vi imidlertid skuffe deg. Produksjonsversjonen av DBS har nok ingen våpen i tradisjonell forstand
Sportsligere
Til gjengjeld er den desto bedre for oss bilentusiaster. DBS er nemlig en enda heftigere utgave av den allerede ganske så trivelige GT-bilen DB9. Mer motor og sportsligere veiopptreden er stikkordene.
Motor og bremser

Ikke at en standard DB9 er direkte treg. 6,0-liters V12er med 456 hester er alltid moro, og i DB9 sørger den for en 0-100-tid på 5,1 sekunder og at toppfarter ligger på jevnt 300 kilometer i timen. Også bremsene har blitt kraftigere og skivene er nå laget av karbonfiber.
4,3 sekunder
DBS har fått effekten økt til 517 hestekrefter og det gjør at den klassiske akselerasjonsøvelsen fra stillestående til 100 kilometer i timen er overstått på fattige 4,3 sekunder. Toppfarten har kun økt marginalt til 302 km/t.
Lettere og sintere

Også kjørefølelsen skal være mer sportslig enn i en vanlig DB9. Drøyt 100 kilo er etter sigende slanket vekk, og aerodynamikken er optimalisert ved hjelp av et bodykit i karbonfiber unikt for DBS. Frontspoileren er lavere og luftinntaket i fronten større. I tillegg er hele bilen senket opptil 20 millimeter. Aktivt understell er på plass og føreren kan velge mellom fem forskjellige oppsett.
Kommer til Norge
Aston Martin DBS skal vises på bilutstillingen med det klingende navnet Pebble Beach Concours dElegance. Leveringen starter tidlig neste år. Et eksemplar er allerede solgt her til lands og vil rulle rundt på norske veier fra og med våren neste år. Prisene er ennå ikke offisielle.
Kilder: Motortrend, Motorauthority