Fra før har Audi A6 Allroad. Konseptet er ganske enkelt. Man tar en stasjonsvogn, øker bakkeklaringen, sørger for at firehjulsdrift er standard og utstyrer bilen med litt mer robuste styling i form av beskyttelsesplater nederst på karosseriet. Bakkeklaringen er nå på 18 centimeter. Det er rett i underkant av hva de fleste SUVer ligger på. Sporvidden er også økt med et par centimeter.
Ikke de minste motorene
For øvrig er dette en A4 stasjonsvogn som vi kjenner den fra før. Men fordi dette skal være en noe mer eksklusiv bil enn vanlige A4, har man begrenset motorutvalget. Det betyr at bare tre ulike kraftkilder er tilgjengelig. Mest aktuell her i Norge blir nok 2.0 TDI med 170 hester og 350 newtonmeter. Den gjør 0-100 på 8,9 sekunder og bruker 0,64 liter per mil.
Turbobensin
Den andre firesylindrede motor går på bensin og heter 2.0 TFSI. Den leverer 211 hester og 350 newtonmeter, nok til å sende Allroad fra 0-100 på 6,9 sekunder. Forbruket ligger på 0,81 liter per mil.
På toppen finner vi en velkjent sekssylindret dieselmaskin på 3,0 liter. Denne yter som vanlig 240 hestekrefter og 500 newtonmeter og gjør dermed 0-100 på 6,4 sekunder. Det blandede forbruket er 0,71 liter per mil.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger