Audi R8 ble lansert i 2006 og modellen har blitt godt mottatt i markedet. Allerede standardversjonen med V8-motor på 420 hester er sprek i massevis og med V10-versjonen som dukket opp i fjor har bilen virkelig fått supersportsbil-ytelser.
Det var snakk om at det skulle lanseres en dieselversjon med en V12-TDI-motor, men utviklingen viste seg å bli for kostbar.
Men Audi fortsetter å utvide R8-"familien".
R8 Spider
Bildene viser oss kabriolet-versjonen av Audi R8 - eller Spider, som den sannsynligvis vil hete. Her er det V10-versjonen vi ser, med sin 5,2-litersmotor som yter 525 hestekrefter og har et maksimalt dreiemoment på 530 newtonmeter.
Klassisk løsning
I forhold til den lukkede sportsbilen har Spider et annerledes motordeksel samt to "speedster-humper" bak ryggstøttene. Videre kan man se at de såkalte "sideblades" har forsvunnet på den åpne versjonen. Den optiske effekten er at bilen ser lengre ut når den betraktes rett fra siden. Det ble spekulert i at kabrioletversjonen ville få et avtagbart fast tak, men som vi ser er det en klassisk stofftakløsning som er blitt valgt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger