Da Audi Metroproject Quattro ble vist på bilutstillingen i Tokyo for et snaut år siden, hadde den tre dører, firehjulsdrift og en kraftig el-motor i tillegg til bensinmotoren. Nå har det skjedd visse endringer som gjør den mer realistisk for serieproduksjon.
Svakere el-motor
For det første har bilen fått fem dører og tilnavnet Sportback bak betegnelsen A1 som den trolig blir hetende til slutt. I tillegg har el-motoren blitt nedjustert fra 41 til 27 hestekrefter og driver nå bare forhjulene sammen med en 1,4-liters bensinturbo på 150 hestekrefter.
Gjerrigere
Samtidig er forbruks- og utslippstall blitt redusert. Årets konseptbil skal klare seg med 0,39 liter per mil og 92 gram CO2 per kilometer. Og hybridteknologien er av plug-in-typen slik at litiumion-batteriene kan lades via stikkontakten på husveggen. Samtidig skal disse kunne drive bilen alene uten hjelp fra bensinmotoren i opptil 100 kilometer.
Rask
Hybridteknologien har også en fordel når det gjelder ytelser. Denne bilen skal klare 0-100 på raske 7,9 sekunder.
Designmessig er proporsjonene nå ganske jordnære, men spesielt fronten viser tydelig at dette ennå er en konseptbil.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger