Audi TTS har vært ventet en god stund og vi har ved flere anledninger omtalt den og dessuten vist spionbilder.
Det er alltid morsomt å følge prosessen fra de første spionbildene dukker opp til bilen faktisk er klar for salg i butikken. Og avdukingen byr ikke på noen store overraskelser. Som vi tidligere har rapportert kommer den med en med 2,0-liters TFSI-motor, som er navnet Audi bruker på denne velkjente turbomaskinen.
272 hester
Men litt flere hestekrefter får den. 272, for å være nøyaktig. Det er 7 mer enn i S3 som hittil har hatt den hardeste trimmingsgraden. Dermed nærmer Audi seg de japanske produsentene Mitsubishi og Subaru i spesifikk effekt fra en firesylindret turbomotor. Vi må si vi er spente på hvordan Audi har lykkes med dette.
5,2 sekunder
Dreiemomentet ligger på 350 newtonmeter og er tilgjengelig hele veien mellom 2.500 og 5.000 omdreininger. 0-100 går på et sted mellom 5,2 og 5,6 sekunder avhengig av girkasse og karosseritype. Raskest er kupeen med dobbelkløtsjgirkassen S-tronic. Tregest er TTS Roadster med vanlig manuell girkasse, men den er uansett raskere enn den hittil raskeste TT-varianten.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger