Det mest iøyenfallende er et nytt design på fronten, med en grill som liger tett opptil for eksempel Chrysler Stratus - uten sammenligning forøvrig. Suzuki har nemlig forbedret sikkerhetskarosseriet på bilen - med det resultat at Baleno har blitt 3 cm lengre foran.
Men endringene på den nye modellen er ikke bare kosmetiske. Blant annet er 4WD-systemet "oppgradert", uten at det er foretatt endringer i funksjonen. Med andre ord - systemet er fortsatt det samme (rotorbladkobling), men komponentene er byttet ut med mer slitesterke deler.
Det samme er tilfelle med styringen, Baleno har fortsatt tannstangstyring med servopumpe, men alle komponentene er byttet ut med nye, og Suzuki melder at endringene skal ha gitt Baleno en mer presis styring. Derfor gleder vi oss til å prøvekjøre den nye Balenoen - for her var det rom for forbedringer.
ABS velkommen!
Ingeniørene hos den japanske bilprodusenten har også gjort endringer i motorstyringen, lagt inn nye støtdempere, nytt tenningsanlegg og nytt interiør.
Den nyttigste og mest velkomne nyheten er likevel at Baleno nå leveres med ABS - både til den fremhjulsdreven og firehjulsdrevne varianten.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger