Det har nesten vært litt vondt å se hvordan General Motors (GM) har herjet med sitt ærverdige luksusmerke Cadillac. Fra å starte som et innovativt kvalitetsmerke i 1902 til å oppfattes som selve symbolet for luksus, sammen med Rolls Royce og Lincoln, endret imaget seg sakte men sikkert mot dekaltrimmet Chevrolet.
På 2000-tallet endret man fullstendig kurs. Da fikk de ekstremt stram design, og luksus ble i stor grad byttet ut mot sportslighet. Plutselig skulle BMW slås på Nürburgring.
Samtidig ble alle navn byttet ut mot anonyme bokstav- og tallkombinasjoner, uten noen form for historisk bakgrunn, med unntak av den svære ombygde Chevrolet Suburban, som fortsatt bærer navnet Escalade.
Alt elektrisk innen 2030
Nå skal kursen brått snus igjen, for senest om ti år skal absolutt alle biler som bærer Cadillac-logoen være elektriske. Det meldte den nye Cadillac-sjefen Steve Carlisle under et pressearrangement torsdag i forrige uke.
- It’s the end of the ICE-age for Cadillac, bedyret han, der ICE står for “internal Combustion Engine”, altså en forbrenningsmotor. Og fortsatte.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger