Audi A7 55TFSIe quattro

Bare ladbar og vi digger det!

Kutter ut bensin og diesel på Audi A7

SJEKK FILMEN: Hvorfor skal du velge en A7 ... og hvorfor skal du ikke gjøre det. Video: Rune M. Nesheim Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Audi A7 kan neppe kalles noen storselger. Bare 16 eksemplarer havnet på norsk asfalt i fjor. Nå erstattes alle motoralternativ av to ladbare varianter.

Det er i prinsipp samme motor og drivlinje på begge to. En toliter på 252 hester og 370 Nm er koblet sammen med en elmotor på 143 hester og 350 Nm. Den sitter mellom motor og en 7-trinns girkasse.

Kreftene fordeles til alle fire hjul via det mest avanserte quattrosystemet Audi har for øyeblikket, Quattro Ultra.

Den kobler ut trekk på bakhjulene når man ikke trenger drift på dem og kobler samtidig ut mellomakselen. Alt for å spare noen dråper bensin.

Du velger mellom 50TFSIe med 299 hk/450 Nm og 55TFSIe med 367 hk/500 Nm

Disse blir borte

Innstegsversjonene 2.0 TDI med 204 hk og 2.0 TFSI med 245 hk, samt 3.0 V6 TDI med enten 231 eller 286 hk samt 3.0 TFSI med 340 hester forsvinner fra sortimentet her hjemme. Og det er gode grunner for det.

Hybridene er sprekere enn nesten alle de eksisterende motorene, lave utslippstall gir avgiftsfrihet og dermed lavere priser, og den har S-Line utstyrspakke både innvendig og utvendig som standard, så du trenger ikke å legge på mye i utstyr.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer