Bil og spillkonsoll i ett

XBox 360 er integrert i bilen, som åpnes og startes med mobiltelefonen. Omsider tidsriktig?

Foto: Nissan
Foto: Nissan Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Mye tyder på at Nissan har vært forut for sin tid med denne bilen. I hvertfall er det ikke umulig at den blir hel-aktuell til neste år.

Friskt og ungdommelig

Mazda, med sin MX5, har fått leke bortimot solo i den spesielle markedsnisjen for kompakte, sporty og ungdommelige biler. Imidlertid rustes det opp både hos Honda og Toyota/Subaru, som vi har kunnet fortelle om tidligere her på disse sidene. Til sommeren kommer Hondas sportshybrid CR-Z i salg og Toyota skal lansere en snerten sportskupé i samarbeid med Subaru.

Vist i... 2006

Utrolig nok er det fire år siden vi sist omtalte bilen vi ser her. Den heter Nissan Urge og ble vist på Detroit-utstillingen i januar 2006. Grunnen til at vi henter den frem igjen nå - som nyhet for de fleste og sannsynligvis til glede for de som leste om den den gang - er at den nylig er blitt observert av amerikansk presse, og at Nissan tydeligvis ikke har lagt den død. Og utrolig nok virker det på oss som at konseptet er like friskt og aktuelt idag som det var for fire år siden.

Basert på Internett-studie

Bilen er en roadster med spesifikasjoner direkte basert på undersøkelser som ble gjort på Internett blant sportsbil- og dataspillentusiaster. Konklusjonene fra undersøkelsen baserer seg på cirka 2.000 inkomne svar fra unge personer med interesse for kommunikasjons- og underholdningsteknologi. Svarene kom i stort flertall fra menn.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer