Nye Peugeot 208 rulles ut på veiene i disse dager og selv om den faktisk også selges både med bensin- og dieselmotorer i Norge, er det den elektriske versjonen man regner med å selge til privatmarkedet.
Den har et stort potensiale til å bli en storselger. Den har et batteri på 50 kWt, kan leveres med hele 11 kW ombordlader og tar i mot 100 kWt på hurtiglader, noe som er best i klassen.
Batteriet er på 50 kWt og gir en WLTP-rekkevidde på 34 mil, et bra tall, ikke bare for de små bilene i dag.
Pris rett under 270.000 for billigste versjon vil gjøre den fristende for mange.
Billigere versjon med kortere rekkevidde
Men nå har det kommet indikasjoner på at det kan komme en billigere versjon med mindre batterikapasitet, med rekkevidde på 24 mil - altså ti mil kortere.
Meldingen om den nye modellen kommer fra direktøren for elektriske kjøretøy fra Peugeot, Anne-Lise Richard, og er gjengitt av det engelske nettstedet Autoexpress.
Der sier hun at de vil se hva markedet ønsker, og kanskje tilby dette ved neste facelift, altså trolig tre år frem i tid.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger