Bilmesse i Genève: De heftigste superbilene

Genève-messen er vår favoritt. Den er kompakt og har med det viktigste. OG det heftigste - samt noen kuriositeter.

KNUSER TESLA: Rimac gir seg ikke, og er tilbake i Genève i år med konseptbilen Concept S i tillegg til produksjonsversjonene av Concept_One, som vi tidligere har omtalt. Concept S stiller med enda heftigere ytelser fra de fire elmotorene - en i hvert hjul: 1.384 hestekrefter, 1.800 newtonmeter og 0-100 på 2,5 sekunder. Foto: JAMIESON POTHECARY
KNUSER TESLA: Rimac gir seg ikke, og er tilbake i Genève i år med konseptbilen Concept S i tillegg til produksjonsversjonene av Concept_One, som vi tidligere har omtalt. Concept S stiller med enda heftigere ytelser fra de fire elmotorene - en i hvert hjul: 1.384 hestekrefter, 1.800 newtonmeter og 0-100 på 2,5 sekunder. Foto: JAMIESON POTHECARY Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Genève er ikke bare «brød- og smør»-biler, selv om det er den viktigste årvisse arenaen også for disse.

Men det er også en lekegrind for rikfolk og en tumleplass uten like for de som produserer det ypperste teknologisk, designmessig og ofte når det gjelder bling-faktor også.

Og aldri noensinne har det på en av de store bilmessene vært vist flere biler med en oppgitt akselerasjonstid fra 0 til 100 på under tre sekunder!

Enorme formuer

Det var for eksempel under messen her i Genève Rolls-Royce kunne annonsere den høytidelige overrekkelsen til storkunden Stephen Hung av den første av 30 spesiallagede eksemplarer av flaggskipet Phantom. Dette er den største enkeltbestilling mottatt av Rolls-Royce noensinne og bilene vil utgjøre en del av flåten til hotellet The 13 som åpner i Macao i sommer. Hung har lovet at hotellet skal overgå selv Dubais Burj Al-Arab i luksus.

Hyper-biler

Det var også her i Genève at Bugatti valgte å vise sin nye hyper-bil Chiron, som vi omtalte forleden og Koenigsegg er på plass med sitt tilsvar og nærmeste utfordrer til Bugattien, nemlig produksjonsversjonen av sin egen hyper-bil, Regera.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer