Det er ingen lett oppgave han har påtatt seg, den nye Ferrari-sjefen Benedetto Vigna, når han nå skal stake ut kursen videre for den italienske sportsbil-produsenten.
Den skal klare å opprettholde det unike ved en Ferrari og sørge for at kundene fortsatt ønsker å betale massevis av penger for hver bil – samtidig som bilene elektrifiseres.
Dette er en større utfordring for Ferrari enn for andre bilprodusenter. Helt siden starten i 1929 har Ferrari bygget en av verdens sterkeste merkevarer på brølende og sterke motorer. Det er nettopp dette som har fått kundene til å åpne lommebøkene for flere millioner kroner for å sikre seg en ikonisk Ferrari.
Blir stille
Når den første elektriske bilen kommer på veien om tre år, blir det stille.
Ferrari har allerede tatt et lite steg inn i den elektriske verden. Fire hybrid-modeller, inkludert SF90 Stradale ladbar hybrid, er i salg.
I denne er det imidlertid fortsatt en V8 bensinmotor som gjør det meste av jobben. Med en startpris rundt fem millioner kroner, hevder fabrikken at dette er mye bil for pengene. Du får tross alt 1000 hester, firehjulstrekk og 0-100 km/t på 2,5 sekunder.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger