BMW 1-serie klar

På størrelse med en Volkswagen Golf, og ingen motoralternativer under 115 hestekrefter.

Publisert
Sist oppdatert

Og fremdriften er det fortsatt bakhjulene som tar seg av. Det er kanskje ikke så rart at BMW dukker opp i kompaktklassen, det er der det blir solgt flest biler og konkurrentene har vist at kundene ønsker motorsterke og eksklusive biler også i denne klassen.

Balansen i orden

Med motoren foran og drivhjulene bak er mye gjort for at bilen kan levere kjøreglede. Ting blir mindre komplisert når ett hjulpar tar seg av retningsforandring og det andre hjulparet sørger for fremdrift. Med elektronisk stabilitetsprogram som standard vil også kjøring på glatt vei være relativt uproblematisk.

Litt mindre

Med 423 centimeter er 1-serie 24 centimeter kortere enn storebror 3-serie sedan. Mer interessant er det kanskje at nye 1-serie er kun 2 centimeter kortere enn 3-serie Compact som lever et farlig liv når 1-serie blir lansert til høsten.

Måler vi 1-serie mot Golf og Corolla ligger den sånn midt imellom med hensyn til oppgitt bagasjeromsvolum, det skal være mulig å få dyttet inn 20 liter mer i bagasjerommet på en Golf. Benplass for de foran er vi ikke så bekymret for i biler fra BMW, men det blir spennende å se hvordan tilværelsen for baksetepassasjerene er ordnet. Til og med storebror 3-serie sliter alvorlig på det området.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer