BMW 535d og 630 Ci kommer

5- og 6-serie får på hver sin måte enda mer spennende motorer. 535d blir bilen for de som skal ha den grommeste dieselbilen, mens 630Ci åpner muligheten for flere til å bli 6-serie eiere.

Publisert
Sist oppdatert

BMW utvider motorprogrammet på 5- og 6-serien med henholdsvis en treliters dieselmotor og en treliters bensinmotor. Begge motorene er nye og har ikke eksistert i andre modeller tidligere.

To turboladere på 535d

535d har ikke en 3,5-liters motor for dere som trodde det. Slagvolumet er det samme som på 530d, men 535d er utstyrt med to turboladere. Tuboene sitter etter hverandre og det er en liten og en stor. Den lille virker fra lave turtall og skal sørge for god respons fra stillestående og den store tar gradvis over etter hvert som turtallet øker. Maksimal effekt på hele 272 hestekrefter oppnås ved 4.400 omdreininger, men turtallssperren slår ikke inn før på 5.000. Dreiemomentet er også spennende på denne bilen. På 1.500 omdreininger er dreiemomentet hele 530 newtonmeter, mens maksimalt dreiemoment 560 newtonmeter slår inn ved 2.000 omdreininger. Etter våre erfaringer med 530d regner vi med at denne bilen blir lynrask. BMW oppgir selv en akselerasjon fra 0 til 100 kilometer i timen på 6,5 sekunder for sedanen og 6,6 sekunder for stasjonsvognen. Gjennomsnittsforbruket på de to bilene skal ligge på henholdsvis 0,8 og 0,82.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer