BMW 645Ci: Stoff-tak og muskler

BMW har levert sprekt designede biler de siste par årene, kabriolet-utgaven av 6-serie er den mest konservative.

Publisert
Sist oppdatert

For 6-serie kabriolet er det den lange, til dels avrundede formen som gjelder. Det karakteristiske kantete designet med konvekse og konkave flater som vi kjenner fra 5-,7-serie og Z4 er tonet litt ned. En spesiell detalj er bakvinduets negative vinkel. Dette er tydelig en cruisebil for den generasjon over de som kjøper sportslige Z4.

Stoff-tak

Selv om trenden i det siste har gått mot sammenbrettbare ståltak, har BMW valgt tradisjonelt stoff-tak for sin kabriolet. Det er naturlig siden det allerede eksisterer en kupe-utgave, noe det så vidt vi vet ikke gjør av noen av de åpne bilene som dukker opp med metallbeskyttelse mot naturkreftene.

Det sorte stoffet understreker også kabrioletfølelsen, og for entusiastene er det muligens det eneste rette. Med denne tredje kabrioletvarianten på plass er BMW blant de produsentene med bredest kabrioletprogram.

Svaret er seks

Uansett hvilken girkasse som sitter i 645Ci er svaret seks hvis spørsmålet er antall trinn. Og det er et usedvanlig godt utvalg av girkasser. I tillegg til vanlig automatgir og en manuell girkasse finner vi også en girkasse med automatisert kløtsj- og skiftfunksjon. Denne blir kalt SMG (Sequenziellen Manuellen Getriebe), og den er også å finne i blant annet M3.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer