Og det er da heller ingen tvil om at dagens ansiktsløfting kan se ut som en korrigering av de mest kontroversielle elementene i Chris Bangles design. Det er blitt gjort en god del detaljendringer på designsiden. Disse har som formål, i følge BMW, å fremheve visuelt de forbedrede dynamiske egenskapene. Vi overlater til leserne å bedømme selv utfra bildene vi presenterer i dag.
For vår del synes i hvert fall vi at linjene flyter bedre og at helheten er blitt mer harmonisk. Men oppdateringen begrenser seg langt ifra til å gjelde overflaten.
Harmoni og dynamikk
Tre år etter at vi for første gang testet den nye 7-serien fra BMW presenteres den altså nå med gjennomgripende forandringer. 5 motorer av 6, er enten nye, eller er blitt grundig gjennomarbeidet. Ifølge fabrikken skal ytelsene være på fremmarsj mens forbruket gjennomgående går ned. De dynamiske egenskapene og den sportslige følelsen skal være substansielt forsterket.
BMW hevder at de har løst den grunnleggende konflikten mellom ytelser og forbruk til alles tilfredshet: Den nye 7-serien kombinerer gjennomgående flere hestekrefter og forbedrede ytelser med flere kjørte kilometer per tank med drivstoff.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger