Den har tak over hodet, og er følgelig en bil. Den har bare to hjul og et styre - ikke ratt - og er følgelig en motorsykkel. Uansett hva man velger å kalle BMW C1 for, vil den bli et spennende og fargerikt innslag i bytrafikken når den kommer.
For kommer - det gjør den. BMW C1 er resultatet av et samarbeid mellom bayerske BMW og italienske Bertone - der sistnevnte har stått for designet, og som visstnok også skal sørge for produksjon av sjarmtrollet. Produksjonen er berammet til å starte i 1999, og de første enhetene skal leveres rett over nyåret i år 2000.
Selv om C1 ved første øyekast kan virke som en moped med tak, er den betydelig mer avansert enn som så. Interiøret - om man kan kalle det for interiør, siden mesteparten av førerplassen omgis av friluft - er nemlig fullspekket med tysk teknologi. Her er en kort oversikt:
Satelittnavigasjon:CARIN er BMW's veklingende navn på et navigasjonssystem som skal bringe deg enkelt og effektivt fra A til B. Systemet finnes allerede i dyrere BMW'er, og brukes aktivt i sentral-europa. Systemet er basert på satelittsystemet GPS (Global Positioning System) og radioinformasjons fra RDS (Radio Data System) som også er utbredt her hjemme i NRK-nettet. CARIN forteller deg audiovisulet hvor ferden går.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger