Da den ladbare hybriden BMW 530e ble lansert i 2017, fikk du plutselig en av verdens mest komfortable biler fra 535.000 kroner.
Det var såpass fristende at mange nordmenn ga blaffen i at den ikke var tilgjengelig i hverken firehjulstrekk eller som stasjonsvogn. Rekkevidden var det heller ikke all verdens å skryte av.
Vi kom 28 kilometer på ren strøm. Allikevel sto den for 35 prosent av 5-seriesalget.
I fjor høst fikk 5-serien et forsiktig ansiktsløft. For den ladbare 530e sitt vedkommende er forandringene ganske omfattende for å få ned forbruket og gjør den enda mer attraktiv for nordmenn.
Endelig med firehjulstrekk
Men vi begynner med det som betyr aller mest. Den leveres nå med firehjulstrekk. Det betyr at alle modellvariantene av 5-serie er tilgjengelig med drift på fire og at 530e fortsatt er den eneste som fortsatt er mulig å få kjøpt i Norge med drift på to.
Vi tipper det ikke blir solgt mange av disse, selv om den er 40.000 kroner billigere.
Selv om du kanskje ikke merker all verdens forskjell på sommerføre, blir forskjellen vesentlig på vinterføre med firehjulstrekk.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger