BMW hardt ut mot Volvo og Mercedes

- Det er interessant å registrere hvordan prisene med betydelig oppmerksomhet ble satt ned, for deretter raskt - og i det stille - å bli satt kraftig opp igjen, skriver BMW Norge. - Et rent falsum, hevder den norske Volvo-importøren.

BMW hardt ut mot Volvo og Mercedes
Publisert
Sist oppdatert

Det er administrerende direktør i BMW Norge, Philipp v. Sahr, som i en såkalt månedsmail anklager de norske Volvo og Mercedes-Benz-importørene for å bruke tvilsomme metoder i sin markedsføring. Månedsmailen er sendt ut til diverse aktører i norsk bilbransje, inkludert motorjournalister, og tar utgangspunkt i det siste årets store utfordringer for den norske bilbransjen.

En stor økning i bruktimporten, ledsaget av økende privatimport av nye biler fra Sverige, resulterte i at svært mange bilimportører senket prisene i fjor høst, noe DinSide har omtalt i en rekke artikler. Men disse prisreduksjonene var ikke varige, i hvert fall hvis vi skal tro den norske BMW-importøren.

"Prisene tilbake på gammelt nivå"

"Volvo var den mest offensive som kuttet prisene med inntil 14 prosent - ledsaget av et enormt trykk på markedsføringen. Også Mercedes er blant dem som valgte å redusere prisene. Det som ikke har fått like mye oppmerksomhet, er at prisene nå er tilbake igjen på gammelt nivå - og vel så det! Helt i det stille har for eksempel Volvo økt prisene steg for steg slik at de nå er tilbake igjen. Det samme har Mercedes."

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer