Etter at konseptbilen CS ble skrinlagt har BMW muligens sett etter billigere løsninger for å kunne tilby flere M-biler.
Problemet for alle tyske produsenter av motorsterke godbiter heter Mercedes. Mercedes tar rotta på alt og alle når det gjelder store motorer og ikke minst antallet modeller med enorme kraftkilder. De har både 600-modeller i tillegg til både 63 AMG og 65 AMG. I tillegg finnes fortsatt 55 AMG noen modeller, uladet i SLK og kompressorladet i G-klasse.
Uansett hvordan man vrir og vrenger på det blir både Porsche, Audi og BMW smågutter i forhold til Mercedes.
Nå prøver BMW å krympe avstanden litt med å lansere noe vi tror er en M-versjon av 7-serien. Det høres kanskje litt snodig ut siden 760 med turboladet V12-er akkurat er vist, men med tankene tilbake hos Mercedes, er det ingen grunn til å skrubbe. 760 yter 544 hestekrefter og 750 newtonmeter.
Hvorfor er dette en M-bil?
Det er i høyeste grad et betimelig spørsmål. Man må se grundig etter, og det er støtfangeren som avslører. Konturene under trekket er av samme type som på X5 M og X6 M, og i hvert fall annerledes enn nåværende 7-seriemodeller. Tåkelys er fjernet og erstattet med luftinntak. En fornuftig prioritering etter vår mening.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger